Horányi Borbála

Szakmai önéletrajz

gyógypedagógus, pszichopedagógus

speciális pedagógia szakos tanár, szakpedagógus MA

alapozó-, Ayres-mozgásterapeuta

integratív gyermekterápiás konzulens

1994-ben egy váci bölcsődében kezdtem a gyógypedagógusi pályámat, ahol az országban elsőként kezdtek el integráltan foglalkozni egészséges és eltérő fejlődésmenetű csecsemőkkel és kisgyermekekkel. A korai fejlesztésben és az integrációban szerzett tapasztalataim a mai napig meghatározzák a szakmai érdeklődésemet.

1995-től a korai fejlesztés mellett az iskoláskorú gyerekek tanulási-és magatartási nehézségeivel, terápiájával foglalkoztam az óbudai Zápor utcai Általános Iskola gyógypedagógusaként.

2001-től Pannonhalmán és a környező kis falvakban óvodákban, iskolákban, művelődési házakban Ayres- és Alapozó Terápiás csoportokat, Kokas Klára  zenepedagógiájára épülő művészetterápiás csoportokat vezettem.

2011-től az Integratív Gyermekpszichoterápia képzésen szerzett tudásomat fokozatosan beépítettem a munkámba, kialakítva egy komplex mozgásterápiás munkamódszert, melyben a reflex-, mozgás- és pszichoterápiás elemek dinamikus egységet alkotnak

2015-től a győri Melengető Közösségben különböző anyanyelvű, menedékkérő családokkal, egyedülálló anyákkal és gyermekeikkel, magyarországi önkéntesekkel együtt művészetterápiás, játékos tevékenységeket szervezek, melyek célja az integráció támogatása és a kölcsönös félelmek leküzdése.

Jelenleg Győrben egy pszichopedagógiai munkaközösség létrehozásán dolgozom.

2018 őszétől fogunk munkatársaimmal közösen egy olyan terápiás „központot” elindítani, melyben a gyógypedagógiai és pszichoterápiás módszerek  egymást kiegészítő és erősítő alkalmazását tekintjük  munkánk alapvető vezérfonalának.

Hat gyermekem van, a legidősebb egyetemista, a legkisebb óvodás.